blog-1

Συμπτώματα που μαρτυρούν πρόβλημα στο πυελικό έδαφος

Μερικά από τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα που μπορεί να υποδηλώνουν πρόβλημα στο πυελικό έδαφος είναι τα εξής: διαρροή ούρων κατά την άσκηση, το γέλιο, το βήχα και το φτέρνισμα και ανάγκη άμεσης χρήσης της τουαλέτας, δυσκολία στην κένωση της ουροδόχου κύστης ή του εντέρου και απώλεια του ελέγχου τους που εκδηλώνεται στις γυναίκες ως διόγκωση του κόλπου και δημιουργία αισθήματος βάρους, δυσφορίας, τραβήγματος, ενώ στους άντρες ως εξόγκωμα στον πρωκτό ή ψευδαίσθηση ανάγκης για κένωση του εντέρου και πόνο κατά τη διάρκεια της ερωτικής επαφής.

Πώς προκύπτουν τα προβλήματα στην περιοχή του πυελικού εδάφους;

Tα προβλήματα στην περιοχή του πυελικού εδάφους προκύπτουν όταν οι μύες της περιοχής είναι τεντωμένοι, αποδυναμωμένοι ή πολύ σφιχτοί. Ορισμένοι άνθρωποι έχουν αδύναμους τους μυς του πυελικού εδάφους από μικρή ηλικία, ενώ άλλοι παρατηρούν προβλήματα μετά από εγκυμοσύνη, τοκετό ή εμμηνόπαυση. Σε πολλές περιπτώσεις οι μύες του πυελικού εδάφους είναι πάρα πολύ σφιχτοί και δεν μπορούν να χαλαρώσουν. Η κατάσταση αυτή επιδεινώνεται από την εντατική άσκηση που δεν προβλέπει χαλάρωση.

Η κατάσταση των μυών του πυελικού εδάφους επηρεάζεται από μια σειρά από παράγοντες: Την ελλιπή ή υπερβολική άσκησή τους, την εγκυμοσύνη, τη γέννα, την ύπαρξη ιστορικού σε πόνους μέσης, τη δυσκοιλιότητα, την παχυσαρκία, τον χρόνιο βήχας ή φτέρνισμα, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που συνδέονται με το άσθμα, το κάπνισμα, την αλλεργική ρινίτιδα, κάποιον παλαιότερο τραυματισμό στην περιοχή της πυέλου (π.χ. πτώση, χειρουργική επέμβαση ή πυελική ακτινοθεραπεία) και γήρανση.

Οι μύες του πυελικού εδάφους μπορούν να ελεγχθούν και να ασκηθούν, όπως αυτοί των άνω και κάτω άκρων. Η ενίσχυση των μυών του πυελικού εδάφους θα σας βοηθήσει να υποστηρίξετε την ουροδόχο κύστη και το έντερό σας, αυξάνοντας τον έλεγχό τους. Με αυτόν τον τρόπο η πιθανότητα τυχαίας διαρροής της ουροδόχου κύστης ή του εντέρου μειώνεται.

Όπως όλοι οι μύες του σώματός σας, έτσι και οι μύες του πυελικού εδάφους σας θα γίνουν ισχυρότεροι με ένα τακτικό πρόγραμμα άσκησης. Αυτό είναι σημαντικό τόσο για τους άνδρες όσο και για τις γυναίκες.